Uitleg lidmaatschap 2019

Donderdag, 17 januari 2019

Uitleg lidmaatschap 2019

Lidmaatschap 2019 bij HSV de sportvisser In 2019 heeft de sportvisser Noordwijk tarieven voor lidmaatschap moeten wijzigen. Belangrijkste reden is de afschaffing van de zeevispas en de wijziging verplichte afdracht sportvisserij Nederland (SVN) en midwest Nederland (MWN).

Afdracht bijdrage Sportvisserij Nederland (SVN) Onze verplichte afdracht aan SVN is in 2019 met 1 euro per lid omhoog gedaan. Omdat wij als vereniging deze verhoging niet door willen belasten aan de leden, is de contributie bij de sportvisser Noordwijk voor 2019 ongewijzigd gebleven. Ben je lid met vispas in 2019, dan is de contributie ongewijzigd €52,- per jaar voor lidmaatschap met vispas.

Afschaffen zeevispas SVN heeft recent besloten de zeevispas in 2019 af te schaffen. De sportvisser is het hier niet mee eens en heeft gevraagd aan SVN om dit besluit terug te draaien. Helaas is dit besluit niet teruggedraaid. Voor alle leden die een zeevispas hadden in 2018 krijgen in 2019 een “normale” vispas, waar ook op binnenwater mee gevist kan worden. Omdat er een verschil was in de prijs voor contributie zeevispas en binnenwaterpas, heeft SVN besloten het verschil van contributie in 2019 eenmalig te verrekenen met de leden die in 2018 al een zeevispas hadden. Dat betekend dus een eenmalige korting in 2019 voor de leden die een zeevispas hadden in 2018. De korting is reeds verwerkt in de factuur voor contributie 2019 die je in november van onze ledenadministratie hebt ontvangen.

Er is geen plicht om een vispas te hebben als je op zee gaat vissen. Daarom hebben wij besloten een lidmaatschap zonder vispas mogelijk te maken voor de leden van onze vereniging. Indien je alleen op zee vist en geen vispas meer wil, kun je dus je lidmaatschap laten wijzigen in lid zonder vispas. Dit kun je doen door contact op te nemen met de ledenadministratie. Let wel, indien je wedstrijden op zee wilt vissen onder auspiciën van SVN, dan moet je wel in bezit zijn van een vispas! Ook voor het vissen binnen de sluizen (bv Noordzeekanaal) is de vispas verplicht. Voor de strandviswedstrijden en bootviswedstrijden die door HSV de sportvisser Noordwijk en die door de NFB worden georganiseerd, heb je geen vispas nodig.

Tariefopbouw lidmaatschap HSV de sportvisser 2019
De tarieven voor 2019 zijn volgt opgebouwd:
                                                              2018        2019
Basis contributie HSV de sportvisser   € 29,75    € 28,75
Afdracht SVN                                        € 14,-       € 15,-
Afdracht MWN                                      € 8,25    ongewijzigd

Afdracht SVN tot 14 jaar                       € 2,50    ongewijzigd
Afdracht MWN tot 14 jaar                      € 4,50   ongewijzigd

Afdracht SVN 14 t/m 18 jaar                  € 8,25  ongewijzigd
Afdracht MWN 14 t/m 18 jaar                 € 4,50  ongewijzigd

Afdracht SVN extra vispas                     € 2,50   ongewijzigd
Afdracht MWN extra vispas                    € 1,-     ongewijzigd
Afdracht N.F.B.                                       € 3,-      ongewijzigd
Afdracht tractor                                       € 45,-    ongewijzigd
Huur strandkastje                                   € 20,-    ongewijzigd

Alle leden betalen basis contributie HSV de sportvisser á € 28,75. Afhankelijk van de overige onderdelen die op jouw lidmaatschap van toepassing zijn, wordt het bedrag van het bijbehorende
onderdeel bij het totaal contributiebedrag toegevoegd. Mochten er vragen zijn over de opbouw van de contributie, kun je contact opnemen met de ledenadministratie.

Facturen lidmaatschap 2019 In november zijn de facturen verstuurd voor de contributie 2019. Deze zijn voor de meeste leden verstuurd per email. Mogelijk is de mail in je spambox terecht gekomen. Mocht je geen factuur hebben ontvangen dan is het verzoek de spambox te controleren en het email adres: ledenadministratie@hsvdesportvisser toe te kennen aan “vertrouwde contactpersonen” van je email account. Mocht je de factuur niet terug kunnen vinden, dan graag even contact opnemen met de ledenadministratie.

Wet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is in 2018 de wet persoonsgegevens ingegaan. Het zal duidelijk zijn dat wij jullie persoonsgegevens moeten verwerken om jullie lidmaatschap van onze vereniging mogelijk te kunnen maken. Wij zullen de persoonsgegevens uiteraard alleen gebruiken voor het organiseren van activiteiten binnen onze vereniging. Door het aangaan (of verlengen) van het lidmaatschap moeten leden akkoord gaan met het verwerken van de persoonsgegevens door de sportvisser Noordwijk.

Namens het bestuur van de sportvisser Noordwijk Dimitri Poncin ledenadministratie@hsvdesportvisser.nl 06 1621 3717