Dartstoernooi “HSV de sportvisser” 2 februari 2019

Zondag, 3 februari 2019

verslag en uitslag darts.

Dartstoernooi “HSV de sportvisser” 2 februari 2019

Op 2 februari is 2e dartstoernooi van HSV de sportvisser gespeeld. Er werd gestreden om de wisselbeker die in 2018 naar Wouter Kaandorp ging. Door het team, Teun van Beelen, Rick van der Bent, Aart Jan en Dimitri, zijn dit jaar weer extra 6 dartsbanen geplaatst om het toernooi te kunnen houden. In totaal werd er gespeeld op 8 banen en er waren 31 deelnemers van het toernooi

Officiële opening van het toernooi: voorzitter Hans Melchers gooide de eerste 3 pijlen!

De eerste fase van het toernooi werd gestart met een poule-indeling. Er waren 7 poules van 4 darters en 1 poule van 3 darters. Iedereen in de poule speelde 1 pot tegen elkaar; een best of 3 bestaande uit een 501, Tacktiks, en 301 dubbel in dubbel uit.
Na de poule fase gingen alle spelers door naar de 2e ronde. De beste 2 uit de poules gingen door naar de winnaars ronde en de andere spelers speelde de verliezersronde. De 2e ronde werd gespeeld volgens nock-out systeem. Voor nummer 1 en 2 in zowel de verliezersronde als de winnaarsronde was er een prijs te winnen. Ook de speler met de hoogste finish in het toernooi kon een prijs winnen.

Ook de dames speelden mee met de darts!!!

De poulefase was om 21:30 afgerond en er werd gestart met de wedstrijden in de winnaars en verliezers ronde. De winnaarsronde werd gespeeld met 501 best of 5. Opvallend was dat bij de winnaarsronde Koos van der Linden alle potten met 2-0 won. Alleen de finale kwam Koos 2-0 achter te staan tegen Roy van de Wal. Koos won de winnaarsronde uiteindelijk met 3-2 en kon de beker in ontvangst nemen.
Bij de verliezersronde was opvallend dat in de halve finale alle “Hoogstraten” nog mee deden, Maartje, Casper en Alwin. De finale van de verliezersronde werd gespeeld tussen Lucas Poncin en Casper Hoogstraten. In de eerste leg gingen Lucas en Casper gelijk op, maar Lucas pakte hem. De tweede leg gooide Lucas veel tripples en won de partij uiteindelijk met 2-0.
Tom Waasdorp heeft de hoogste Finish gegooid in het toernooi: 72, Hij gooide hem zelfs 2x!

Van links naar rechts: Tom Waasdorp, Capser Hoogstraten< Koos vd Linden, Roy vd Wal, Lucas Poncin

Met dank aan de Teun Beelen, Rick van der Bent, Aart Jan van Beelen, Caroli Zonneveld, Henk Zonneveld en natuurlijk alle deelnemers die deze geslaagde avond mogelijk hebben gemaakt!