Uitreiking cheque Makreel Roken aan Kika

Maandag, 29 juli 2019

Op Zaterdag 6 juli is opbrengst van de makreelrookwedstrijd officieel overhandigd aan stichting Kinderen Kankervrij. Namens Kika was Rien Schimmel aanwezig. Rien heeft een toelichting gegeven wat kika alleemaal doet met de opbrengsten. Kanker bij kinderen komt helaas voor en is een heel ander type kanker dan bij volwassenen. Dat betekent dat de behandeling van kinderkanker keel anders is en dat ook het onderzoek ernaar anders is. Aangezien het meeste geld wordt geïnvesteerd in kanker voor volwassenen is stichting kika daarom juist heel belangrijk. Het Princes Maxima Centrum in Utrecht is het centrale behandelpunt voor kinderoncologie in Nederland. Dankzij Kika is het mogelijk gemaakt om alle expertise te concentreren in 1 centrum om zodanig efficiënt deze verschrikkelijke ziekte te behandelen. Kika bedankt de sportvisser met het steunen door middel van onze makreelrookwedstrijd.

In het bijzijn van de Wethouder Sjaak van den Berg, de sponsoren Cornelis Vrolijk, Schut bewindvoering, ons stekkie en de bootafdeling is de Cheque van €2.200,- euro overhandigd door onze voorzitter Peet van Dam. Na de overhandiging is er nog een extra donatie gedaan door Schut bewindvoering en ons stekkie van € 1.000,-. Dat betekent dat er met de actie makreelroken in totaal €3.200,- euro opgehaald is voor Kika. Een mooi resultaat van de makreelrookwedstrijd van zaterdag 1 juni 2019. Een resultaat waar we trots op mogen zijn! Namens HSV de sportvisser Noordwijk onze dank aan alle vrijwilligers en deelnemers die dit mogelijk gemaakt hebben.

Dimitri Poncin