Wat doet de afdeling Binnenwater

Het seizoen begint meestal met de eierenwedstrijd, dit is een wedstrijd waar iedereen aan mee kan doen. Iedereen heeft prijs. De wedstrijd wordt vervist in de Leidse Vaart of wel de Haarlemmertrekvaart. De prijsuitreiking is aan de waterkant. Omstreeks die zelfde tijd ( + half april ) start ook de competitie, tegenwoordig zomer en winter samen gevoegd tot 1 competitie over 10 wedstrijden, met 2 afschrijvers. Winnaar is diegene die de minste punten heeft. Er wordt gevist in vakken, dit is afhankelijk van het aantal deelnemers. Begin November is de prijsuitreiking in het clubgebouw aan de Bosweg. Er wordt gevist in een ruime keus van viswateren. Tevens wordt er bij de prijsuitreiking de Sportvisser van het jaar bekend gemaakt, dit is degene die over het hele jaar de meeste punten heeft behaald over alle wedstrijden bij elkaar, hier bij zijn geen afschrijvers.

Ook rond die periode starten de 55+ wedstrijden, een wedstrijd voor vissers van 55 jaar of ouder. Deze worden vervist op onze eigen steigers in de Leidse Vaart ter hoogte van Fagelbrug, op de woensdagochtenden, om de week. Dit zijn 10 wedstrijden zonder afschrijvers, het hoogste gewicht wordt kampioen. Met de laatste wedstrijd is er een prijsuitreiking in ons clubgebouw met een hapje en een drankje.

Zo begin mei is er de voorjaarswedstrijd, een wedstrijd individueel met een prijsuitreiking aan de waterkant.

In juni hebben we het kampioenschap van Noordwijk, een wedstrijd voor alle Noordwijkers, er wordt gevist in de Leidse Vaart, alle hengels vrij. Prijsuitreiking in het clubgebouw aan de bosweg. Diegene met het hoogste gewicht mag zich een jaar lang Kampioen van Noordwijk noemen. In juli hebben we de verenigingswedstrijd, gesponsord door de firma Ahoy, dit is een koppelwedstrijd voor leden van “de Sportvisser” met een grandioze prijsuitreiking in het clubgebouw aan de bosweg. Eind juli begin augustus wordt de Nachtkoppelwedstrijd vervist, een unieke wedstrijd, waar van je versteld staat wat voor wonderlijke lichtinstallaties er in elkaar geflanst zijn om maar de donker door te komen. Een ander fenomeen is, dat er halverwege in de pauze een heus warm buffet op de dijk wordt neer gezet, wat een ieder zeer doet smaken. Na afloop is er een prijsuitreiking aan de waterkant.. In Augustus is er de verenigingswedstrijd gesponsord door de firma Koelewijn. Een koppelwedstrijd, meestal vervist in de ringvaart met een prachtige prijzentafel. De prijsuitreiking is na afloop in het clubgebouw aan de bosweg. Eind augustus hebben we de verrassingwedstrijd, dit was de vroegere ontmoetingswedstrijd, nu maken we hier iedere keer weer wat anders van, je moet het clubblad maar volgen wat je te wachten staat en de rest is een verrassing. Tot nu toe steeds geslaagd. September is de maand voor de 6 uurs wedstrijd, tegenwoordig een wedstrijd voor koppels en er wordt iedere keer een ander water opgezocht, voor mogelijk spectaculaire of grote vangsten. In oktober is er de binnenvisvergadering, hier wordt het programma voor het jaar daarop doorgenomen. De commissie doet een voorstel en de leden kunnen hier op inspelen of met nieuwe ideeën komen. Zo zorgen we met z’n allen dat we ieder jaar weer een prachtig programma waar een ieder zich in kan vinden. December is de prijsuitreiking van de competitie. Er wordt dan ’s ochtends nog een gezellig wedstrijdje gevist, daarna is er de prijsuitreiking van de competitie en de Sportvisser van het jaar onder het genot van een hapje en een drankje en zit het jaar er voor het binnenwater weer op. We hopen zo een beetje duidelijk te hebben gemaakt hoe het programma van de binnenwatervissers er ongeveer uitziet. Hoe een gezellige en sportieve sfeer er tijdens de wedstrijden hangt kunnen we niet weer geven, dat zal u zelf moeten meemaken om die te proeven.

Mocht u na dit verhaal nog vragen hebben, dan staan we u graag te woord. U kunt te alle tijden bij één van onze commissieleden terecht, de adressen kunt u elders op deze site vinden.