Wat doet de afdeling Strand

Hoe gaat het er aan toe bij de Strandvissers ook wel Kantvissers genaamd.

Deze afdeling bestaat inmiddels al meer dan 30 jaar.

Zo begin september start het nieuwe seizoen. Traditie getrouw worden de damesuitgenodigd om het seizoen te openen, zij gaan dan een wedstrijd vissen onder begeleiding van hun echtgenoot,vriend, kennis of buurman, dat dit een heel gezellig gebeuren is blijkt enkel al uit de zeer grote opkomst, er word door zo`n 36 dames gestreden om de Ladie´s bokaal. Na afloop is er onder het genot van een hapje en drankje de prijsuitreiking in het clubgebouw

Tweede helft september gaat de competitie van start, met 14 wedstrijden waarvan de tien beste tellen voor de einduitslag, er wordt gevist op cm, wie de meeste aantal cm heeft is winnaar, aantal vissers ± 55-60 personen. De eerste twee wedstrijden kan er ingeschreven worden voor de competitie,daarna is dit niet meer mogelijk, wel kan men daarna nog meevissen om de dagprijs. Er zijn verschillende mogelijkheden om aan de competitie deel te nemen, bv. het hele seizoen samen naast elkaar vissen (duo) u kunt ook deelnemen aan het koppelvissen. Voor de derde wedstrijd krijgt u uw plaatsnummers voor het hele seizoen zodat u niet altijd op dezelfde plaats staat, maar het hele parkoers afvist. Moet u te ver lopen kan u gebruik maken van de kar, u wordt dan op u plaatsnummer gebracht.

Eind Oktober ,begin November worden er èén of meerdere grote wedstrijden gehouden waar meer dan 100 deelnemers aan meedoen, waaronder de koppelwedstrijd HSV de Sportvisser in samenwerking met Ahoy hengelsport deze wedstrijd heeft landelijk zoveel bekendheid dat er visser uit het hele land aan mee doen

December, een maand die bol staat van activiteiten, zoals Sinterklaas wedstrijd  een wedstrijd vol verrassingen met een super tombola, evenals de kerstwedstrijd, die altijd vervist wordt de laatste zondag voor kerst, ook word die dag om de Memoriam Bokaal gestreden, dat is een bokaal ter nagedachtenis aan alle overleden medevissers. Ook deze wedstrijd wordt afgesloten met een giga loterij.

Januari en Februari zijn de meest rustige maanden waar eenieder zijn wedstrijdje vist, en als koning winter niet te hard toeslaat word er over het algemeen een leuk visje gevangen.

De maand Maart, deze maand worden de twee laatste competitiewedstrijden gevist, voor iedereen een spannend gebeuren, de grote vraag wie wint de competitie, wie promoveert en wie degradeert.
In de maand April hebben we een reserve datum de z.g. inhaalwedstrijd,als er in de competitie drie of meer wedstrijden afgelast worden, word dan een z.g. inhaalwedstrijd gevist. Op 2e Paasdag wordt de Jeugd uitgenodigd, wij gaan dan met de jeugd een paar uurtjes vissen, om  ze ook eens kennis te laten maken met het strandvissen,aan deze wedstrijd doen meest zo´n 20 vissertjes mee, na afloop gaan we gezellig eten. Daarna ontvangt elke jeugdvisser een prijs en een oorkonde. Als afsluiting van  het seizoen de titanen wedstrijd n.l. Noordwijk tegen Noordwijkerhout.

Op de eerste zaterdag in Mei  de feestavond word er de prijsuitreiking gehouden en de kampioenen bekent gemaakt.

Zo alles samengevat, een gezellige afdeling waar gezelligheid hoog in het vaandel staat.  Heeft u interesse,  wilt u meer weten, of wilt u een keer meevissen, wij staan u graag te woord.

De strandviscommissie